בניית אתרים רספונסיביים - בניית אתר רספונסיבי - מדיה גרופ
אחד מהמונחים שנכנסו לחיינו חזק בשנים האחרונות, הוא המונח "אתרים רספונסיביים" - אתרים שיודעים לזהות את המכשיר דרכו מגיע אליהם הגולש ומתאימים את האתר לצפייה המיטבית בו באמצעות המכשיר הספציפי שבו נעשית הגלישה. עד לפני מספר שנים, הדסקטופ (המחשב הנייח) היה האמצעי הנפוץ ביותר לגלישה באינטרנט, אחריו, בפער ניכר, הגיעו המחשבים הניידים השונים, ואחריהם, אי-שם בסוף, דידו הטאבלטים והטלפונים הניידים. עם השנים, התפתחו הטכנולוגיות, המכשור התפתח אף הוא, וכולנו הפכנו לזמינים ולנגישים 24 שעות ביממה, כשאנחנו מצוידים בטלפונים החכמים שלנו. הצורך בבניית אתרים המתאימים לגלישה מהמכשירים הניידים גדל, ובתחילה, עסקים העלו לאוויר גרסאות כפולות של האתר שלהם - האחת, מיועדת לצפייה ולגלישה ממחשב נייח, ואילו השנייה - מיועדת לגישה מהטלפון. כפילות זו גרמה לעסקים להוצאות רבות, כך שהופעתה של האופציה של בניית אתרים רספונסיביים הייתה רק עניין של זמן.
בניית אתר רספונסיבי או בניית אתר משוכפל?
אחת הדילמות המרכזיות שהטרידה בעלי עסקים בשנים האחרונות הייתה הצורך לבחור בין שכפול אתרם והצגתו גם בגרסה המתאימה לגלישה מהטלפון הנייד לבין בניית אתר רספונסיבי, אשר, מלכתחילה, מתייחס לכל אביזרי הגלישה הקיימים. לבסוף, הוכרעה הדילמה הזו ממקור לא צפוי - הכרזתה של גוגל על תעדוף אתרים רספונסיביים בדירוג תוצאות החיפוש. הכרזה זו פטרה מהדילמה את בעלי האתרים העסקיים שיש להם אינטרס בקידום אתרם במנוע החיפוש של גוגל, ופתרה עבורם את הסוגיה. בניית אתרים רספונסיביים הפכה לסטנדרט שכל עסק שחושב על קידום ואופטימיזציה, חייב לעמוד בו. בניית אתרים חדשים כיום מבוצעת רק בדרך ובגישה הרספונסיביות, בעוד שמרבית האתרים הפעילים הישנים אף הם כבר נוקטים את הצעדים הנדרשים להנגשת אתריהם לגלישה מטלפונים ניידים.