במקביל, חברת גוגל פיתחה סדרה של פיתוחים לאיסוף, העתקה ומיון המידע על שרתיה המאפשרים לה כיום להעתיק לשרתיה מיליארדי עמודי אינטרנט ביום, ולתת מענה למיליוני שאילתות חיפוש בכל שנייה.
חלק מהאנשים לפעמים שוכחים שגוגל היא חברה מסחרית, והמנוע חיפוש של גוגל הוא מוצר. כמו כל חברה מסחרית, בגוגל רוצים קודם כל להמשיך ולהוביל את תחום החיפוש באינטרנט, והדרך הטובה ביותר להוביל בתחום היא לתת לגולשים את התוצאות חיפוש הרלוונטיות ביותר.
ככל שנבין את רצונותיה של גוגל מהמוצר שלה, כך אנו כמשווקים באינטרנט נוכל לפעול בהתאם לחשיבה של גוגל בהווה, ובתכניות של גוגל לעתיד מנוע החיפוש.
מניסיוני בעשור האחרון עם מאות לקוחות והיכרותי עם עשרות חברות של קולגות בתחום, כל מי שמנסה להתחכם וללכת כנגד האינטרסים המסחריים של גוגל, או מאיץ מדי את התהליכים הטבעיים, בשלב מסוים נתפס ע"י האלגוריתם של גוגל, וירד מנכסיו האינטרנטיים.
גוגל מטרות וערכים
גוגל רוצה לשפר באופן שוטף את חווית הגלישה באינטרנט, ולכן כלל מנגנוני המיון של מנוע החיפוש משלבים ומשקפים את ערכיה של גוגל בתוצאות החיפוש.
אתרים "נקיים" תמיד יקבלו עדיפות על אתרים שיעברו עבירות או יבנו בצורה שאינה עומדת עם ערכי גוגל ומטרותיה.
להלן מספר ערכים ומטרות שבגוגל מנסים לקדם דרך מיון תוצאות החיפוש,
רלוונטיות – אתר צריך להיות רלוונטי לתחום החיפוש.
איכות תוכן – תכנים שמוסיפים ידע וערכים מוספים לגולש.
מקוריות תכנים - תכנים צריכים להיות מקוריים ולא מועתק מאתרים אחרים.
יושרה - אתר בטוח שלא מנסה לרמות גולשים.
חווית משתמש - גולשים צריכים ליהנות מגלישה באתר.
מהירות שימוש - האתר צריך לעלות מהר.
רספונסיביות - אתר צריך להיות מוצג כהלכה בכלל המכשירים והדפדפנים.
נגישות - האתר צריך להיות נגיש ושימושי לכלל הגולשים.
בגוגל מניחים שאם כל הסעיפים הללו יתקיימו, השימוש באינטרנט ובגוגל יהיה טוב יותר ונוח יותר לגולשים, ובהתאם גולשים ימשיכו להשתמש בגוגל כמנוע החיפוש שלהם.
ולכן אתרים שעומדים במטרות והערכים של גוגל, תמיד יקבלו עדיפות.