הדרך להגדלת הרווח

על מנת להגדיל את שורת הרווח, צריך לטפל במשתנים בכל אחת ממדרגות ההמרה בין השלבים במשפך השיווקי.

המרה 1 - מעלויות לחשיפות

מאחר וגוגל שואפת להמשיך להיות מנוע החיפוש הרלוונטי ביותר, המודל הממומן של גוגל לוקח כפקטור בתמחור את הרלוונטיות של המודעות לעמודי הנחיתה ולביטויי החיפוש.  גוגל אומרת למפרסמים אצלה תהיו רלוונטים !
 
ולכם, עלות החשיפות או ההקלקות בקידום הממומן בגוגל נקבעת ע"פ רמת התחרות בתחום, ופרמטר מרכזי שנקרא Quality Score - ציון איכות, שמחושב לפי מספר גורמים:
Relevancy- הרלוונטיות של מילת המפתח, הרלוונטיות של המודעה ורלוונטיות של עמוד הנחיתה או האתר. פרמטר זה נקבע על ידי מערכות אוטומאטיות בגוגל, ונראה שלפעמים העניין מועבר לבודק ידני.  כנראה שהמערכות של גוגל מזהות רמת רלוונטיות נמוכה מדי, והמערכת מעבירה את המודעה לבודק ידני, שבתורו מוודא שזה אכן המצב ופוסל או מאשר את המודעה.
 
CTR - היחס ההיסטורי בין כמות החשיפות לכמות ההקלקות 
נקבע ע"י הגולשים.  בעצם בכל פעם שגולש מקליק את אחד מהביטויים בקמפיין, רואה את המודעה שלי, ומחליט שלא להקליק עליה, הוא פוגע ביחס CTR ומוריד את ה Quality Score הכללי של המילה והמודעה באותו הקמפיין.
 
ככל שמכפלת הרלוונטיות ביחס ההקלקות קטנה יותר, ציון האיכות יורד, ובעל הקמפיין צריך לשלם יותר לכל הקלקה על מנת להופיע בדיוק באותו המיקום.
 
המחיר שלך לקליק = רמת התחרות בתחום X כמה אתה רלוונטי X אחוז הגולשים שמקליקים על המודעות שלך.
על מנת להוריד את עלות החשיפה יש לשאוף לשפר באופן מתמיד את כלל הפרמטרים.
69 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
הדרך להגדלת הרווח | 70

 

 

שיפור ה -Relevancy  

ברמת מילת המפתח, במידה והמילה אינה מתאימה למודעה, יש לנסות להפריד את המילה לקבוצת מודעות נפרדת על מנת לשפר את הרלוונטיות שלה לקמפיין.  

במודעות, רצוי להפעיל לפחות 2 מודעות במקביל בכל אחת מקבוצות המודעות (A\B Testing) על מנת להבין מי מהמודעות נותנת רלוונטיות גבוהה יותר \ המרות זולות יותר.  במידה ונוצר פער משמעותי בין המודעות, רצוי להחליף את המודעה בעלת הביצועים הנמוכים יותר, למודעה דומה למודעה הטובה יותר תוך שינוי קל על מנת להמשיך את תהליך השיפור.

בגזרת עמוד הנחיתה או האתר, רצוי להפריד לעמודים נפרדים בין קבוצות מודעות שונות על מנת לייצר רלוונטיות גבוהה יותר ולהגדיל את ההמרות.  בדוגמה של עו"ד שעוסק בדיני משפחה, רצוי לבנות עמודים שונים לכל אחד מהתחומים כגון: ירושות וצוואות, גירושין, הסכמי ממון וכיו"ב.
 

המרה 2 - מחשיפות להקלקות

הדרך הבטוחה לשפר את היחס בין כמות החשיפות לכמות ההקלקות תהיה בדרך כלל דרך שיפור ההצעה המוצגת במודעה או ניסוח אטרקטיבי יותר למודעה.
 
מודעות שיכילו מספרים, סימנים מיוחדים, מבצעים אטרקטיביים ייצרו יותר הקלקות ממודעות שמנוסחות באופן יבש, או מודעות שלא יציעו יתרון על המתחרים בתחום.
 
יש להיזהר בשלב הניסוח, אמנם שיפור המודעות ישפר את ה CTR (יחס חשיפה להקלקה), אך יש לשמור בעניין הזה גם על קצה המשפך, בחלק מהמקרים הצעות אגרסיביות מדי עלולות לפגוע בשורת הרווח. 
לדוגמה:  טיפול ראשון מתנה, אמנם יביא יחס המרה טוב יותר, אך חלוקת טיפולים במתנה ללא בניית תהליך אופטימלי לגיוס לקוחות בזמן הטיפול חינם עלול לפגוע אנושות בשורת הרווח.