המודלים של פייסבוק

פייסבוק המודל הכלכלי

המודלים הכלכליים של פייסבוק מבוססים על פרסומות שמוצגות תחת הכותרת Sponsored,  ועל פוסטים ממומנים, שלפעמים בגלל ניסוח שגוי של המפרסם נראים גם כמו פרסומות.   

פייסבוק הכניסה מחזורי פרסום של 17.5 מיליארד דולר ב 2015 וצמחה ל 27 מיליארד ב 2016. ע"פ תחשיב דומה של 1.2 מיליארד משתמשים, כל גולש מכניס בממוצע לפייסבוק כ 20$ בשנה. כשליש מההכנסות של גוגל על אותו גולש.

גם בפייסבוק מבינים שאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלהם (מעבר להשתלטות על רשתות חברתיות מתחרות כמו אינסטגרם ו וואטסאפ)  הוא הרחבת מעגל המשתמשים בעולם.  בהנחה שכמות המשתמשים באינטרנט וכפועל יוצא ברשתות החברתיות תעלה פי 4, כך גם הכנסות הרשתות החברתיות שלה.

פייסבוק המודל ההוליסטי

גם פייסבוק עושה איתנו עסקת WIN-WIN, אנחנו מקבלים חינם פלטפורמה נוחה לצפייה ולשיחה עם החברים והמשפחה, אפשרויות שונות להכיר חברים חדשים עם תחומי עניין דומים או לעמוד על במת העולם ולהגיד ולהראות לכל מי שרוצה לשמוע את מה שאנחנו חושבים,  ובתמורה פייסבוק מקבלת דרך המודלים הפרסומיים שלה את חלקה מהוצאות צריכת הבית שלנו, נתח גדול מצריכת מוצרי המותרות, והרבה מידע סחיר אודות אורח חיינו, הרגלי הצריכה שלנו, מי החברים שלנו, על מה אנחנו חושבים, על מה אנחנו מדברים עם המשפחה בוואטסאפ עם התא המשפחתי המורחב שלנו ועל מה אנחנו מדברים בבית עם האישה והילדים.  

** לצפייה בסרטון מחקר המיקרופון הפתוח של פייסבוק שהוצג בחי בלילה.

7  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
המודלים של פייסבוק  |  8