כיצד עובד קידום אתרים לוקאלי מהצד של הלקוח
נניח ואנחנו מחזיקים משרד של אדריכלים, יש לנו אתר ואנחנו מעוניינים לקדם אותו בגוגל. יש לנו אפשרות להתחרות בביטויים כלליים, בתחומים בהם אנחנו מתמחים, אך יש לנו עוד שתי אפשרויות, הראשונה, להתחרות בביטוי לוקאלי במקום המשרד נמצא, כך נתחרה עם משרדים נוספים ביישוב, וכל מי שיחפש בו אדריכל, יראה אותנו בראש הרשימה.
אפשרות שנייה היא, כמובן שאנחנו יכולים לעשות את זה במקביל, להתחרות בביטויים לוקאליים באזורים בהם אנחנו עובדים. נניח ואנחנו מתכננים מבנים בתל אביב, חולון, רמת גן וכן הלאה, אנחנו יכולים להתחרות גם בביטוי לוקאלי בישובים אלו. כך כל מי שמחפש אדריכל במקומות אלו, ימצא אותנו.
חשוב להדגיש, מנוע החיפוש של גוגל עבר שינוי בשנים האחרונות וכיום הוא שם דגש נרחב יותר על חיפוש לוקאלי. יש לזה הסבר פשוט, מדובר בחיפוש הרבה יותר ממוקד מחיפוש כללי, ומאחר וגוגל מנסה כל הזמן לשפר את תהליכי החיפוש במנוע ולאפשר לגולשים לבצע חיפוש ממוקד ככל שניתן, אז היא שמה דגש על קידום אתרים לוקאלי.
מעבר לשימוש במובן הזה של חיפוש לוקאלי, הרי יש יתרון נוסף לקידום אתרים לוקאלי. מאחר וחלק גדול מהחיפוש נעשה כיום בעזרת סמאטרפונים אשר יכולים לציין את מיקום הגולשים, הרי שקידום אתרים לוקאלי מאפשר לבעלי אתרים, ליהנות מאפשרות של הצגת תוצאות בהתאם למיקום הגולשים. נניח ואנחנו בעלי מסעדה בתל אביב, אז גולש אשר נמצא באזור, מקבל עלינו מידע לפני שהוא יקבל מידע על עסקים במקומות אחרים. שכן מידע זה יהיה הרבה יותר רלוונטי עבורו.
מה שכן, אין זה נכון להתמקד רק בקידום לוקאלי, מאחר ואם נפעל על פי גישה זו, אנחנו עלולים להפסיד אפשרות להגיע לגולשים שלא מחפשים עסק על פי מיקום לוקאלי (למשל, במקרה והם מעוניינים להזמין שירות או מוצר דרך האתר בלבד) או כאלה שמחפשים מידע כללי בנושא. מה עוד אם גולש ימצא אותנו גם בביטוי כללי, נזכה להרבה יותר נראות מאשר בביטוי לוקאלי, שהוא בדרך כלל מצומצם יותר.
חברת מדיה גרופ מתמחה, בין היתר, בקידום אתרים לוקאלי ומעניקה ללקוחות שלה כלים להתברג גבוה בחיפושים כלליים וכן כלים להתברג בחיפושים אזוריים רחבים על פי הצורך. החברה מבצעת את כל מה שנדרש על מנת להעניק לעסקים איתם היא עובדת, אפשרות להגיע לכל גולש וגולש.