כ-90% מהישראלים קונים מוצרים רק לאחר שביצעו השוואת מחירים אינטרנטית וקראו המלצות וביקורות של לקוחות קודמים. כלומר, בין אם על ידי ביצוע רכישה און-ליין, יצירת קשר עם העסק דרך האתר או הגעה פיזית, כמעט כל לקוח פוטנציאלי מתחיל את תהליך הקנייה ברשת. לא אחת, כל המהלך מראשיתו ועד הזנת אמצעי תשלום מתרחש בצורה מקוונת בלבד.
היות שהגולשים משתמשים לצורך העניין בעיקר במנוע החיפוש של גוגל (98% מכלל הגולשים בישראל), המיקום של האתר בעמודי התוצאות של גוגל הוא קריטי. ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר, כך הסיכויים שלו למשוך לקוחות פוטנציאלים גדל בהתאמה.
הבסיס מאחורי קידום אתרים בגוגל
זוהי בקצרה השתלשלות האירועים המוכרת ברשת שעל בסיסה נבנות אסטרטגיות לקידום אתרים. הגולשים משוטטים ברשת ובפרט במנועי חיפוש, מחפשים שירותים ומוצרים על פי צרכיהם, נכנסים לאתרי אינטרנט רלבנטיים, והופכים ממבקרים ללקוחות. בשלב זה השאלה המתבקשת היא על פי מה הגולשים בוחרים לאלו אתרים להיכנס.
מחקרים הראו שכ-90% מהגולשים שמגיעים לגוגל ילחצו על אחת מהתוצאות שמופיעות בעמוד הראשון. רק 1 מכל 10 גולשים "יואיל בטובו" להמשיך לעמוד השני, ולרוב גם הוא יעשה זאת לאחר ש"התנסה" בכמה תוצאות בעמוד הראשון. לשם המחשה, אם נניח שכ-1,000 גולשים בחודש מחפשים שירות מסוים, האתרים שבעמוד הראשון בגוגל יקבלו לפחות 900 כניסות. אם תרצו, כ-900 לקוחות פוטנציאלים מדי חודש. במילים אחרות, 900 לקוחות שאם העסק שלכם לא נמצא שם מגיעים היישר למתחרים שלכם. לא חבל?
עיקרון בסיסי נוסף שחשוב מאד להבין לגבי
קידום אתרים בגוגל הוא שהגולשים אינם מחפשים את שם העסק אלא מוצר או שירות. למשל, "עורך דין לדיני תעבורה באשקלון" ולא "עורך דין יוסי כהן". מקדמי אתרים מקצועיים מבצעים מחקרים איכותניים וכמותיים דרכם נבחרות בקפידה מילות חיפוש נפוצות בתחום.
הדרך הנכונה לבנות את האתר ותהליך הקידום היא בהתאם לתוצאות מחקר מילות המפתח, סקרי שוק מקוונים, ניתוח הרגלי צריכה של גולשים ומדדי תחרותיות למיניהם. לדוגמה, יש להעדיף להעניק לאתר אינטרנט את הכותרת "חנות פרחים בתל אביב – אסתי השוזרת" על פני "פריחתה של אסתי". כמו כן, רצוי שהאתר יכיל בתוכו, בהקשר ובמידה, את ביטויי המפתח שמשתמשים מחפשים. במקרה של אסתי, מאמרים בנושאים כמו "הזמנת פרחים ליום הולדת" או "זרי כלה בתל אביב" יכולים לעשות את העבודה.