לדוגמא: כשגולש מחפש ביטוי כגון "איפה נמצא הכותל המערבי" במקום לפרק את המשפט למילים בודדות, ולהציג תוצאות על "הכותל המערבי" האלגוריתם של גוגל לראשונה מבין שהגולש פשוט מחפש את התשובה "ירושלים".
עם הצגת השינוי, מנוע החיפוש של גוגל בעצם עשה מטמורפוזה מאינדקס, לסוג של מחשב על חכם, כזה שרואים בסרטי מדע בדיוני שכל הזמן לומד את השפה שלנו ומשפר את יכולותיו לתת לנו תשובות לכל שאלה.
אז האם אלגוריתם "PageRank" מת ?
PageRank נשאר לחיות כעוד אחד מ 100+ המרכיבים בהחלטות של גוגל לגבי מיון המידע, אך ה PageRank איבד מערכו לטובת ה Hummingbird שהפך להיות אחד מהאלגוריתם המרכזיים בשיטות המיון של גוגל.
מה זה משנה למשווקים באינטרנט ?
השינוי בגוגל מחייב אותנו כמשווקים להתחיל לחשוב איך האלגוריתם החדש תופס אותנו ואת התכנים שאנחנו מפרסמים באינטרנט. תכנים שמכילים שאלות ותשובות לנושאים שמעניינים את הגולש, יקבלו כיום עדיפות על טקסט משעמם שלא מחדש שום דבר.
כיום עוד יותר מבעבר תוכן טרי, מקורי וכזה שעונה על שאלות יקבל עדיפות על תכנים מיושנים ומשוכפלים.
בשלבים הראשוניים של בניית מערך מילות המפתח לקידום, יש להתייחס לתכונות הסמנטיות החדשות של גוגל, הן ברמת הוספת ביטויים שנתפסים כשאלה, וביטויים שמשיבים תשובה.
לדוגמה ביטויים כמו:
"ה 21 בדצמבר הוא היום הכי קצר בשנה" . יתאים לקידום של מצפה כוכבים.
"האם צריך מנוף לקומה חמישית". הוא ביטוי טוב לקידום חברת מנופים.
"כל כמה זמן יש ביוץ". ביטוי נהדר לקידום של אתר ליולדות.
"מתי זה יום האם ב 2018" ביטוי מצוין לחנות פרחים.