חיפושים קשורים

בכל חיפוש של ביטוי בגוגל, גוגל משיב בחיפוש אחר המילה "הובלת דירות" גוגל מחזיר תשובה בתחתית העמוד:

חיפושים הקשורים ל: הובלות דירות

הובלת דירה מחיר            הובלות דירה במרכז        הובלות דירה תל אביב
הובלות דירה בצפון         הובלות דירה בירושלים     הובלות דירה בחיפה
הובלות דירה בפתח תקווה     הובלות דירה בזול

** כמובן שאם העסק נמצא במרכז, נתעלם ממילים כגון:  הובלות דירה בצפון \ והובלות דירה בירושלים.

בעזרת המידע הזה שגוגל חושף אנחנו יכולים להפוך את היוצרות ו"לעזור" לגוגל להבין במה עוסק המאמר שנרצה לקדם.
הטיות שונות לביטויים חזקים
אנשים חושבים ומחפשים בגוגל בצורה שונה, אחד יחפש חברת ביטוח (בלשון יחיד), והשני חברות ביטוח (בלשון רבים).   ולכן כדאי לעשות הטיות שונות של כלל המילים המרכזיות למשל הובלות דירה תל אביב -  תהפוך גם ל הובלת דירה בתל אביב  ול  -  חברת הובלות בתל אביב.

יש לשים לב גם לביטויים מסוימים שנכתבים בצורות שונות כמו:  עורך דין \ עו"ד  או  ראשון לציון \ ראשל"צ.

 

מחקר מילות מפתח

מחקר ראשוני ומחקרים משלימים

כמות מילות המפתח שכדאי להתחיל לעבוד עליה ולבסס את המחקר מילות מפתח הראשוני היא נגזרת של גיל האתר, ותק הדומיין, כמויות התוכן באתר, וכמות המיקומים בגוגל במקרה שמדובר באתר ותיק.

לאתר חדש, בד"כ רצוי שהמחקר הראשוני יגיע לכמות נרחבת של לפחות 100 ביטויים אך לא יותר מ 300 על מנת שלא ליצור עומס של תכנים וקישורים בתחילת חייו.

בסיס המחקר תמיד יתחיל מהמילים המרכזיות של התחום אותו אנחנו מנסים לקדם, לדוגמה במחקר מילות מפתח בתחום ההובלות המילים הראשוניות במחקר יהיו:  הובלות, הובלה, הובלת דירות, הובלת דירה, מוביל, מובילים וכיו"ב.

בד"כ מנקודת הבסיס ניתן להרחיב את המחקר בעזרת מספר כלים.  כמו כלי המחקר של גוגל, כלים פרטיים כמו SEM RUSH, ושימוש בגוגל עצמו דרך הפיצ'ר "חיפושים קשורים"

כלי המחקר של גוגל

במערכת הפרסום של גוגל ישנה אפשרות לקבל הרחבות של מילים בכל תחום חיפוש.
מעבר להרחבת המילים, גוגל אפילו מספק סטטיסטיקות בסיסיות על כמויות חיפוש, רמת תחרות ומחירי הקלקות ממוצעים לכל ביטוי.
יש לקחת בחשבון שהנתונים הסטטיסטיים שמוצגים בכלי בד"כ אינם אמינים בחיפושים אחר ביטויים עם כמות חיפושים נמוכה ומבחר המילים המוצע על ידי גוגל הינו מאד מצומצם.  בנוסף, מאחר והרבה מאד מקדמים מבססים את כל המחקר מילות מפתח הראשוני על אותו הכלי, יש המון מתחרים על אותן מילים, בזמן שעל מילים בעלות פוטנציאל חיפוש זהה שמייצרות את אותה כמות הגולשים, יש מעט מאד תחרות.

 
31  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
מחקר מילות מפתח | 32