פרסום ברשת התוכן על בסיס מילות מפתח
פרסום על בסיס מילות מפתח הוא הרעיון הבסיסי שעמד בהקמתה של רשת התוכן. גוגל בעצם סורק מיליארדי עמודי אינטרנט בכל מקרה, ויודע בעזרת היכולות הסמנטיות לזהות במה עוסקים העמודים ולמי הם רלוונטים.
בפרסום ברשת התוכן על בסיס מילות מפתח, גוגל יודע לזהות לפי המילים אותן מציב המפרסם בהקמת הקמפיין באיזה מיקומים כדאי לו להופיע, ומציג פרסומות שונות במיקומים שונים על בסיס רלוונטיות התוכן באותו העמוד.
לדוגמה, ב YNET עולה כתבה על "יתרונות החשמל הסולארי" כאשר לצד הכתבה YNET מקצה לגוגל שטח לפרסום ברשת התוכן.
גוגל מזהה מפרסמים פוטנציאליים שביקשו להופיע במילים כגון: חשמל סולארי, חסכון באנרגיה, לוחות סולארים וכיו"ב. ומציבה את הפרסומות של אותם מפרסמים לצד הכתבה.
כשמפרסמים ברשת התוכן יש לייצר הקשר ברור בין המודעה למילות המפתח, ולמדוד את הקמפיין ברשת התוכן על בסיס מילות מפתח בנפרד לגמרי מהקמפיינים האחרים.