ללמוד או לחדול
בהרבה תחומים בישראל ובעולם האינטרנט הפך להיות מקור כמעט בלעדי לגיוס לקוחות חדשים מהמגזר הפרטי כגון: טיסות, בתי מלון, כרטיסים להופעות, רכישת מוצרי אלקטרוניקה, קניית גאדטים, משלוחי ארוחות, חיפוש עבודה, מכירת דירות, מכירת רכב ועוד.
מסביב לתחומים אלה התפתחו עסקים שחולשים על נתחים ענקיים מהשוק בישראל ובעולם. עסקים בישראל דוגמת יד-2, All Jobs, 10BIS ובארה"ב Priceline, Kayak, Zillow ואחרים, השאירו את רוב החברות שלא עשו את המעבר לשיווק באינטרנט בזמן הרחק מאחור.
בתחומים אחרים כגון אופנה, הנעלה, ביטוח ועוד. אחוז גדול מהקהל הצרכני כבר זז לכיוון האינטרנט, ועסקים שמתפתחים היום בתחומים הללו כגון ZAPPOS, Amazon Fresh, בארה"ב, ובישראל שופרסל ישיר, ADIKA, ביטוח ישיר ואחרים כבר התפתחו בגלל התזוזה בשוק.
לא כולם רוצים או צריכים להיות יד-2, אבל עסקים קטנים ובינוניים שמציעים את מרכולתם לקהל הרחב ואינם טורחים ללמוד את השיווק באינטרנט או להיעזר במקצוענים בתחום, ימצאו את עצמם תוך מספר שנים עם מעגל לקוחות קבוע שאינו מתרחב ועם קשיי צמיחה.
כל בעל עסק שפונה לקהלים רחבים צריך לקחת בחשבון שגם בתחום שלו בשנים הקרובות האינטרנט ישאב לתוכו את החלק הארי מהלקוחות החדשים הפוטנציאליים, וצריך להתאים את עצמו למציאות החדשה.