הכנה לפרסום בגוגל
אפיון, עיצוב ובניית אתר
לפני שמתחילים לחשוב על הקידום בגוגל, יש לאפיין את האתר תוך חשיבה על מטרות האתר, נראות האתר ושידור ערכי המותג.
אפיון ממוקד מטרה
בראש ובראשונה יש להגדיר את מטרות האתר. לכל אתר יש מטרות שונות לפי צרכי העסק או האדם אותו האתר אמור לייצג. לדוגמה: אתר של עורך דין, אמור לייצר פניות מלקוחות פוטנציאליים, לעומת אתר של חנות רהיטים שמטרותיו הם למכור רהיטים בצורה ישירה, ולייצר תנועה של לקוחות מהאתר אל החנות הפיזית. ככלל אצבע, מטרותיהם המרכזיות של מרבית האתרים המסחריים הם:
אתרי תדמיתי - לבנות אמון, ולייצר פניות מכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.
חנויות וירטואלית - למכור כמה שיותר מוצרים ולהגדיל את המחזור והרווחיות.
קטלוגים וירטואליים - לשמש כמנוע פניות לבעל העסק, ולייצר ממשק נוח ללקוחות לרכישות טלפוניות ו\או רכישות בביקור בעסק הפיזי.
לוחות דרושים\מודעות - להוות ציר מרכזי בין קונים\מוכרים או מחפשי עבודה\מעסיקים.
בלוגים - לגרום לכמה שיותר גולשים לקרוא, להגיב ולשתף תכנים מהאתר.
אתרי חדשות - לגרום לקוראים לצרוך כמה שיותר תכנים באתר, ולחזור לאתר באופן שוטף.
אינדקסים - למקסם את כמות הגולשים, ולספק למפרסמים באינדקס פניות, הרשמות או רכישות.
אתרי לידים ועמודי נחיתה - לייצר כמה שיותר פניות מגולשים.
אתרי השוואות מחירים - להשוות בין ספקים שונים של מוצרים או שירותים ולספק למפרסמים באתר פניות ורכישות.
אתרי תוכן נישתי - לגרום לקוראים לצרוך כמה שיותר תכנים באתר, ולחזור לאתר באופן שוטף, ובחלק מהמקרים לרכוש ממגוון מוצרי החנות או לפנות לספקי שירותים דרך האתר.
פלטפורמות מסחר - פורקס, אופציות בינאריות - לייצר למשתמשים כמה שיותר אמון במערכת, ולהגדיל את היקפי ההשקעות דרך האתר.