שימוש בכלי עזר ומדידה

ישנם בשוק עשרות כלים שנותנים מדדים סטטיסטיים שונים לגבי כניסת גולשים, חשיפות, פניות, טלפונים ומסלולי רכישות.  מומלץ להשתמש תמיד בכלים המובנים של גוגל ולהוסיף להם כלי מדידה נוספים למדידת שאר הערכים.
 
באתרי תדמית ומכירות רצוי להתקין את גוגל אנלטיקס לקבלת סטטיסטיקות כניסה ומקורות הגעה, גוגל קונסול לתקשורת שוטפת מול מערכות גוגל,  גוגל טאג מנג'ר להטמעת קודים שונים באתר, מערכת מעקב לידים, מערכת מעקב טלפוניה, מודול נגישות (ע"פ חוק), נציג וירטואלי או צאט ועוד.
 
מרבית הכלים המוצעים בשוק יתאימו לכלל הפלטפורמות, והתקנתם לוקחת מספר דקות. שימוש נכון בכלי המדידה יאפשר מעקב על כל אחד מחלקי המשפך השיווקי, שיפור מתמיד של ביצועי האתר על ידי ניסוי ותהייה (אופטימיזציה).
                                                                        

בניית אתר כהכנה לקידום בגוגל

בחירת פלטפורמה

השלב הראשון בבניית אתר חדש הוא בחירת הפלטפורמה עליו האתר בנוי.
בדרך כלל רצוי להשתמש במערכת ניהול מובנית "Content Management System"
או CMS כגון: וורדפרס, דינאמיק, Joomla, לייבסיטי ואחרות שכבר הוכיחו את עצמן הן מול מיליוני גולשים והן מול גוגל.
 
רוב המערכות בשוק מתאימות לקידום בגוגל, עם זאת ישנן מספר מערכות שנחשבות על ידי רוב המקדמים בשוק כבעייתיות.  בד"כ בגלל כבדות קוד המערכת, שימוש באחסון זול על שרתים מקומיים (במקום על ענן), חוסר נגישות לאזורים שקשורים לתגיות לקידום, ומחסור בכלים בסיסיים כגון הוספת קודי HTML, גישה לקוד מקור, שימוש בקאשינג ועוד.
 
ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל חוות דעת על כל מערכת לפני שמחליטים לבנות עליה.  בחירת מערכת שאינה מתאימה עלולה לפגוע משמעותית בסיכויו של האתר להתקדם בתוצאות גוגל.
 

הוספת כלים חיצוניים

ישנם בשוק עשרות כלים חיצוניים לבעלי אתרים, שמוסיפים לאתר שימושיות, נגישות, ויכולות מתקדמות ללא צורך בפיתוחים מורכבים.  בין הכלים שתוכלו למצוא בשוק ישנם מחשבונים, מערכות טפסים חכמות, מערכות סקרים, מודולי נגישות, נציגות וירטואליות, מערכות לניהול פניות, סרגלי כלים, סרגלי חיפוש, תרגומים אוטומטיים ועוד.
 
אתר שיציג לגולשיו עליונות טכנולוגית, ונגישות גבוהה יזכה באמון הגולשים ובהתאם באמון גוגל.


 
17  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
בניית אתר כהכנה לקידום בגוגל |  18